Summa sidvisningar

söndag 27 maj 2012

Gäst DT....



Hejsan

Jag har fått äran att göra ett gästinlägg hos Pyssel & Plock!
Det kom ett kuvert med härliga papper Ambrosia Collection/Bo Bunny och dekorationer och utav det har jag gjort ett kort och min allra första "mjölkkartong".



Själva kartongen har jag vikt av 200 gr akvarellpapper och sedan klätt in med både ett prickigt och randigt papper
Ville inte dekorera för mycket då det var så fina blommor på pappret.
Har satt dit en söt liten charms iform av en liten nyckel och en tags som jag trätt ett pärlband i och fäst en ros på.
Några rhinestones ( privata ), men HÄR hittar ni fina rhinestones .
Slog i ett par öljetter ( privata ) och trädde ett band igenom som håller ihop kartongen.

Till själva kortet har jag använt det blommiga pappret på en bas av lila CS.
Som hörn har jag klippt två olika platta blommor och fäst i hörn tillsammans med rhinestones.

En bit  orientband har jag rynkat ihop och fäst genom ett par öljetter och högst upp hänger en söt charms iform av en ängel.


Stämpelmotivet är från Bildmålarna, kunde inte hitta just detta motivet men HÄR finns andra!!

Jag stansade ut med en Nellie Snellen dies och bakom satte jag lite platta blommor och vid kanten har jag fäst några rosor och rosenknoppar och ett bit av ett pärlband som slingrar sej runt rosorna och även här på kortet har jag fäst en liten  charmsnyckelSå en liten tags med en grattistext stämplad.

Jag hoppas att ni gillar det jag gjort.
Jättekul att få göra ett gästinlägg här .


Kramisar
Marita / snojbi

6 kommentarer:

  1. MEN ÅHH kortet är ju helt underbart och vilken roligt ide med avklippta blommorna i hörnen, supersnyggt :)
    Mjölkkartongen är ju såå himlans snygg också, HELT UNDERBARA :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  2. WOW vilken söt liten "mjölkkartong", en sån måste jag prova att göra!

    Snyggt dekorerat och färgläggningen är kanonbra. Alla dekorationerna är verkligen välgjorda också :)

    Kram Nelle

    SvaraRadera
  3. Hejsan, ojojoj så¨fint papper och så fint hdu har gjort av det. Super fint. Jag gillar mjölkkartongerna super mycket.
    Kul att du fick gästa lite hos Pyssel o Plock. Kramis Lisan

    SvaraRadera
  4. Åh, så fint! Du är så duktig!
    Stor kram!
    Mia

    SvaraRadera
  5. Härligt färgglada alster, jättefina båda två!
    Kram Annelie

    SvaraRadera